מציאות רבודה בהדרכה

בית » מציאות רבודה – AR » מציאות רבודה בהדרכה

בישראל של היום התמונה במפעלים עגומה למדיי. פועלי ייצור רבים עברו את גיל 50 ואליהם מתווספים פועלים זרים. כשנשאלת השאלה: “היכן הצעירים?”, נשמעת כמעט תמיד אנחת תסכול ממנהל המפעל או משאבי האנוש: הצעירים לא רוצים לעבוד במפעל. בכל זמן נתון חסרות לנו ידיים עובדות.

לעיתים ניתן לראות בכל זאת ידיים צעירות עובדות במפעלים. זמן רב מוקדש להכשרתם, הם עובדים מספר חודשים ולאחר מכן רובם עוזבים.

חברה ממוצעת משקיעה כמה אלפי שקלים בכל עובד חדש לטובת הכשרה מקצועית מסוגים שונים: הדרכה בכיתה, הדרכה מקוונת, On the Job Training ועוד.

עם תום ההכשרה נדרשים עוד מספר שבועות ולעיתים חודשים עד שניתן לומר בוודאות מלאה כי העובד מתפקד במיומנות וברמה הנדרשת. אך מה רבה היא אכזבת מנהלי העובד, כאשר לאחר מספר חודשים בתפקיד, מחליט העובד שהוא איננו מעוניין להמשיך ולעבוד במקום מכיוון שהעבודה קשה לו או שהוא קיבל הצעה גבוהה יותר ממקום אחר ועוד מיני תירוצים. במקרים מסוימים, ניתן לשמר את העובד, אך גם זאת בתוספת כספית או למספר חודשים מועט יחסית.

מערכות בזמן אמת

העובד החדש והמשודרג מצויד במסך חכם המשפר את ביצועיו ללא הכר. משקפי מציאות רבודה, קסדות חכמות, טאבלטים וסמארטפונים מלווים אותו כמעט בכל משימה, שלב אחר שלב בזמן אמת ומציגים חיווי מהשטח.
פירוק והרכבה, נהיגה במלגזה, ייצור, תיקון, ריתוך והלחמה, הם רק חלק מהתפקידים שיושפעו לטובה מהטכנולוגיה החדשה. העובד מתבונן בעבודתו בארבעה מימדים  הכוללים תוספים חכמים כגון: פירוק המשימה לגורמים וכיצד ניתן לבצעה בצורה מיטבית, כיצד להרכיב את המכלול מבלי לטעות ברכיבים, מהו הכלי המתאים ביותר לביצוע המשימה ועוד.

פיקוח עליון וירטואלי

באמצעות המציאות הרבודה, ניתן להפחית את כח האדם המיומן בשטח, את הטובים להפוך למפקחים ולהעבירם למרכזי שליטה אזוריים. העובד חובש משקפיים חכמים SWIS – See What I See המחוברים למרכז השליטה ואילו המפקח צופה על גבי מסך, בדיוק במה שרואה העובד המבצע את המשימה, מנחה ומתקן אותו במידת הצורך.

לאחר הכשרה קצרה יוכל העובדה להניח את המשקפיים החכמים בצד ולהמשיך ולעבוד ללא צורך בהם. זמן ההכשרה של עובדים מסוג זה יתקצר בצורה משמעותית.

בטיחות

המערכות מתוכננות בקפידה ובהתאם לכללי הבטיחות הנוקשים ביותר. במידה והעובד אינו שועה לכללי הבטיחות הנדרשים, תכוון אותו המערכת למצב הנדרש ואף תתריע במידה והעבירה מסכנת את העובד או את סביבתו.

להרחבה בנושא:

 

סיוע והנחייה בהרכבת מצברים לאוטובוס חשמלי

Vuforia Expert Capture תיעוד תהליכים חכם ואוטומטי במציאות רבודה

לימוד ריתוך באמצעות מציאות רבודה

לקוחות מספרים
שילוב מציאות רבודה בתעשיות השונות:

תעשייה בטחונית:
אלביט

תעשייה מסורתית:
גניגר מפעלי פלסטיקה

תעשיית הייטק:
KLA

 

קראו עוד בנושא

לאינטרנט: מוצרי חשמל ביתיים, ריהוט, רכבים, כבישים, מטוסים,מציאות רבודה יכולה להיות חלק ממציאות השירות של ארגונכם. באמצעות

Raised: $%
Goal: $

מציאות רבודה הופכת במהירות ליישום פופולארי ומבוקש המייצר מכירות ישירות וחוסך פערי תיווך, הדגמות ומאמצי שכנוע רבים.

Raised: $%
Goal: $

מערכת הדמיית הריתוך של Soldamatic הנה הראשונה בעולם המשתמשת ביכולות מציאות רבודה (Augmented Reality) המערכת מגבירה את הבטיחות והביטחון של הלומד

Raised: $%
Goal: $

נגישות