אריאל הדר, ThingWorx: “האינטרנט של הדברים מתאים כמעט לכל חברה”

אריאל הדר, מנהל אזור ופעילות עסקית בישראל ובמזרח התיכון ב-ThingWorx

“הצורך העסקי של חברות להבין מה הלקוחות עושים עם המוצרים שלהן לטובת שירות טוב יותר, שיפור המוצר ושינוי מודל התמחור יביאו לגידול השימוש במגמה זו”, אמר הדר, מנהל אזור ופעילות עסקית בישראל ובמזרח התיכון בחברה

“אם בעבר עולם האינטרנט של הדברים היה נחלה של חברות ענק וחלק מטכנולוגיות צבאיות שונות, עם הוזלת עלויות החיישנים, העלייה בכוח העיבוד של המחשבים והקיטון המשמעותי בעלות הגישה לאינטרנט הוא נגיש כיום כמעט לכל חברה”, כך אמר אריאל הדר, מנהל אזור ופעילות עסקית בישראל ובמזרח התיכון ב-ThingWorx.

הדר דיבר במסגרת רב שיח שנערך לפני ימים אחדים בבית אנשים ומחשבים לקראת כנס שיעסוק באינטרנט של הדברים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יתקיים ב-5 בפברואר באולם yes Planet בראשון לציון. הנחה את רב השיח יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו ציין הדר כי ThingWorx היא זרוע פעילות האינטרנט של הדברים של PTC העולמית ומספקת פלטפורמה לפיתוח מהיר של אפליקציות לעולם זה. לדבריו, לתפיסת החברה, התחום נחלק לכמה עולמות משנה: חיישנים ורכיבים מקושרים, לדוגמה ערים חכמות, חקלאות חכמה או חניונים חכמים; מוצרים מקושרים, לצרכי תמיכה מרחוק וניתוח מידע שמגיע מהמוצר, למשל בעולמות התעשייה והרפואה; תעשיות מקושרות עבור חברות יצרניות לצרכי חיבור תהליכים עסקיים קיימים למוצרים מרוחקים או ניידים, לשיפור התגובה ונכונות התהליכים, וכן חיבור ישיר של מכונות, מכשירים וחיישנים לקבלת מידע ואירועים הקשורים בהם, לצורך פיתוח תהליכים חדשים או שיפור קיימים.

“קיים שינוי מהותי, שכן בפעם הראשונה מכירים בעובדה שמערכות ה-IT, שבעבר היו בעיקר תומכות בארגונים, הופכות להיות חלק אינטגרלי ממוצרי אותן חברות”, אמר הדר.

הוא ציין ש-“קיימים שני סוגי ארגונים שלא רק שהאינטרנט של הדברים רלוונטי עבורם, אלא הם יצטרכו לפתח אסטרטגיה עסקית בנושא זה. הכוונה היא לחברות יצרניות, שיבינו שהמודל העסקי שלהן והערך ללקוחותיהן עובר מהמוצר לשירותים שיינתנו על אותו מוצר; וחברות רפואיות, להן חשוב לקבל מידע חזרה מהמוצר, משום שזה מסייע לקבל החלטות אודות הדורות הבאים של מוצריהן”.

“דוגמה מעניינת לכך היא תפיסת ‘הבית כבית חולים’: חברות שהנפיקו מוצרים לבתי חולים נדרשות עתה לפתח מוצרים שיפעלו ויעבירו מידע מבתי המטופלים”, ציין הדר.

הוא סיכם באמרו כי “ארגונים נדרשים להיערך תוך בחינת כמה היבטים: האם נדרש שינוי המודל העסקי או שינוי ארגוני? האם הארגון נשאר לפעול באותו שוק או עובר לשוק חדש? ואיך לטפל בהיבטי האבטחה והגנת הפרטיות? המנמ”ר, שעד כה עסק בטכנולוגיות התשתית של הארגון, יידרש לתת מענה לטכנולוגיות המשמשות את החברה במוצריה שנמצאים אצל הלקוחות. יידרשו שינוי ארגוני ואולי יצירת תפקידים חדשים שאינם בהכרח רק תפקידי ‘תמיכה’ אלא תפקידים של הובלה וחדשנות במחלקות ה-IT. הצורך העסקי של חברות להבין מה הלקוחות עושים עם המוצרים שלהן לטובת שירות טוב יותר, שיפור המוצר ושינוי מודל התמחור והגבייה יביאו לגידול השימוש באינטרנט של הדברים”.