כמה עמוקה מערת הארנב? ההשפעה של מציאות רבודה על העולם העסקי

מציאות רבודה לוקחת את המהפכה הטכנולוגית לשלב הבא, אבל מעבר להיבט החזותי מסתתר פוטנציאל כלכלי אדיר לכל סקטור בשוק העסקי. אז למה זה כל כך יעיל?

אומרים שטכנולוגיה משנה מציאות… אבל הטכנולוגיה שעושה את זה בצורה הכי מובהקת וחזותית (שלא לומר מדליקה) היא המציאות הרבודה. המציאות שהולכת ומשנה את פני העולם העסקי.

כמות המידע שאנחנו נחשפים אליו היום דרך מסכי המחשב, הטאבלטים או הסמאטרפונים היא אינסופית. אם מדובר בסרטון YOUTUBE, זה מסיח את הדעת אבל נחמד. אבל…אם אנחנו רוצים לראות איך מתקנים מכונה, להסתכל על הדמיה של בניין שאנחנו נמצאים מולו או לנווט באמצעות מפה, כיום אנחנו עדיין חייבים להסב מבט מהאובייקט עליו אנחנו מסתכלים במציאות- בדיוק כמו שאתם מסיטים את העיניים בעת נהיגה אל הסמארטפון.

טים קוק מנכ”ל אפל אמר “אנחנו באפל מאמינים שמציאות רבודה הולכת לשנות את הדרך בה אנו משתמשים בטכנולוגיה לנצח. ” אני בטוח בכך! דוגמא? בבקשה! מכונאי שצריך לתקן חלק במנוע. בעזרת מציאות רבודה, הוא רואה איזה חלק הוא צריך לתקן, מהו סדר הפעולות הנכון ואפילו באיזו עוצמה צריך לסובב את המברג! למה זה יעיל וכלכלי? זמן התיקון מתקצר בהרבה, מרווח הטעויות מצטמצם לאפס, זה הרבה יותר בטוח והעברת הידע המקצועי בארגון וזמן ההכשרה של אותו מכונאי מתקצר לאין שיעור, כי שהכול מול העיניים, תרתי משמע, פשוט פשוט פשוט!

וגמא מעולם העיצוב, השיווק והמכירות. נניח ולקוח רוצה לבנות דק חדש במרפסת ביתו. במקום לשלוח לו אינספור הדמיות של שילובים שונים, פשוט נציג לו איך זה הולך להראות דרך מסך הטאבלט שמצלם את האזור המיועד לבנייה. זמן ההתלבטות, התכנון והעיצוב מתקצר בצורה משמעותית והלקוח מקבל בדיוק. אבל בדיוק! מה שהוא רצה!

בשורה התחתונה? בעולם המציאות הרבודה אין פרויקט הדומה לשני וכנראה שאם ניתן לחלום על זה – גם ניתן לבצע את זה במציאות רבודה. וזה מדליק! חדשנות היא דבר נפלא. חדשנות שמשפרת את יעילות הארגון בצורה דראסטית היא דבר משגע. המציאות הולכת בדיוק לשם! אם העסק שלכם יקח את הגלולה הכחולה הסיפור ייגמר כאן, תתעוררו ותאמינו במה שתרצו להאמין ואם העסק יקח את הגלולה האדומה ויעבור למציאות רבודה תוכלו לראות כמה עמוקה מערת הארנב.

לפרטים נוספים וקביעת פגישה עם המומחים של matrix

מקור