PTC משיקה גרסה חדשה ומהפכנית של פלטפורמת ה-CAD שלה

הפלטפורמה פותחה ברובה במרכז הפיתוח בישראל

טכנולוגייתCreo 6.0  פותחה ברובה במרכז הפיתוח של החברה בישראל  והיא מוסיפה יכולות חדשניות הכוללות סימולציה בזמן אמת, מציאות רבודה והדפסת תלת מימד

חברת PTC   (נסד”ק: PTC) ,המיוצגת בישראל ע”י מטריקס, הכריזה על יכולות חדשות ומהפכניות בפלטפורמה שפותחה במרכז הפיתוח בישראל, הכוללות – סימולציה בזמן אמת, מציאות רבודה והדפסת תלת מימד. פלטפורמת Creo® 3D שמיועדת לתיכנון באמצעות מחשב (CAD) ומאפשרת למהנדסים יכולות תכנון וייצור בסביבה אחת מספקת כעת יכולות חדשות של סימולציה בזמן אמת, מעניקה יכולות מציאות רבודה (AR) ומאפשרת ליצור בהדפסה תלת מימדית.

Creo 6.0 מאפשרת למפתחי מוצרים ליצור סימולציה בזמן אמת של העיצוב ולבחון כיצד המוצר יראה בסוף התהליך.  כל מתכנן יוכל לבצע סימולציה מכנית תוך כדי תהליך הפיתוח ולא רק בסופו, כולל בחינת פרמטרים חשובים כמו חוזק, מעבר חום, ויברציות ועוד. היכולת הזאת מאפשרת לבחון בזמן אמת כיצד יתקבל כל שינוי בעיצוב ולראות איך השינויים משפיעים על המוצר. יכולת חדשנית זו היא ראשונה מסוגה ולא קיימת בשוק. היא מפותחת בשת”פ של PTC  עם חברת Ansys . היכולת הנ”ל מיעלת משמעותית את תהליך פיתוח המוצר ונותנת למתכנן משוב מיידי לאחר כל שינויי של התכן.

זיו בלפר

השיפור השני שהגרסה החדשה מציגה הינו הנגשת העיצוב בצורה אוטומטית באמצעות טכנולוגייתAR . כך, יוכל המעצב למשל לשלוח את העיצוב באמצעות משקפי AR  להציגו ללקוח, לפרטנר וכד’. היכולת לשתף את העיצוב בצורה מוחשית תייעל את התהליך ותקצר את זמני ההגעה לשוק.

השיפור השלישי המוצג בגרסה החדשה קשור להדפסת תלת מימד של מתכות. תחום ה-Additive  manufacturing זאת מהפכה גדולה בעולם הייצור, והמערכת שלנו מאפשרת יצירת רכיבים לייצור בהדפסת תלת מיימד ישירות מהפלטפורמה של PTC. היכולת הזאת מציגה כלים חדשים ליצירת חלקים מורכבים שלא ניתן לייצר אותם בשיטות אחרות. הכח של המערכת החדשה הוא בתכנון של החלקים האלה ללא צורך בכלי תוכנה נוספים. כיום, כשמדפיסים בתלת מימד צריך להתקין מספר תוכנות בנוסף לפלטפורמת  התכנון. כעת, המטרה שהתהליך הזה יתבצע ישירות מ-CREO ללא צורך בהתקנת תוכנות ביניים ייעודיות.

זיו בלפר, מנכ”ל  PTC ישראל שאחראי על פיתוח הפלטפורמה מוסר: “המוצר ברובו מפותח במהלך השנה האחרונה במרכז הפיתוח של PTC  בישראל, המונה כ- 300 עובדי פיתוח. אני גאה להציג לשוק המקומי והעולמי את הגירסה המתקדמת שפיתחנו, המביאה כלים מהפכניים בעולם ה- CAD בשלושת התחומים Additive Manufacturing,AR  וסימולציות, שמאפשרים ללקוחותינו לעשות שימוש בשיטות ייצור יעילות ומהירות.”

אודות PTC

PTC (נסד”ק:  PTC) הינה חברה אמריקאית שבסיסה בבוסטון והיא הנסחרת בנאסד”ק. הטכנולוגיה שלה מסייעת לחברות בכל העולם לנהל את מחזור חיי המוצר שלהן, כולל לתכנן, לייצר, להפעיל ולתחזק את המוצרים בעולם חכם ומחובר. עם לקוחותיה של  PTC נמנות חברות  היצור והתכנולוגיה מהגדולות בעולם, ביניהן: טויוטא, לוקהיד מרטין, בואינג, אאודי, קאטרפילר, ג’נרל אלקטריק, רייתיאון, EADS, סמסונג, דל, טושיבה, מוטורולה ועוד. התוכנה של PTC מאפשרת לתכנן מוצרים -בתלת מימד, ולנהל את כל חיי המוצר משלב הרעיון, התכן, היצור ועד התמיכה אצל הלקוח. התוכנה מאפשרת לתכנן את המוצר באופן דיגיטלי, לראות אותו בתלת מימד, לבחון כיצד כל המרכיבים שלו משתלבים יחד ולאפשר ללקוחות או ספקים לבחון אותו בשלבי התכנון ולשנות אותו בקלות יחסית עוד בטרם הגיע לשלבי הייצור.

מרכז הפיתוח של PTC  בישראל פועל מאז 1991 כמרכז הפיתוח הראשון של החברה מחוץ לארה”ב. כיום מרכז הפיתוח מעסיק מאות עובדים בשלושה מרכזים בהרצליה, בחיפה ובשוהם. מרכז הפיתוח הישראלי הוא מרכז הפיתוח השני בגודלו בעולם. בשנים האחרונות PTC  הגדירה את מרכז הפיתוח   בישראל כמרכז פיתוח אסטרטגי, כתוצאה מכך המרכז שילש את גודלו בפחות מעשור. המרכז הישראלי אחראי לפיתוח המוצרים המובילים של PTC  ביניהם:  אפליקציות Creo, תוכנות התיב”מ של PTC,  Windchill  פתרון ה –  PLM של ,PTC, ThingWorx פלטפורמט ה IOT, ו-Creo View  פתרון הויזואליזציה  למודלים הנדסיים. בישראל מיוצגת החברה על ידי מטריקס.