החברות התעשייתיות מאיצות הטמעת טכנולוגיות מציאות רבודה לשיפור פריון העובדים

68%  מהחברות התעשייתיות מאיצות הטמעת טכנולוגיות מציאות רבודה לשיפור פריון העובדים כך עולה מנתוני המחקר שנערך על ידי חברתPTC   –  ארגונים המשתמשים בטכנולוגיות מציאות רבודה (AR)  ואינטרנט תעשייתי של הדברים (IIoT) משפרים משמעותית את הפריון והאפקטיביות של עובדיהם

ג’ים הפלמן

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית PTC  , המיוצגת בישראל על ידי חברת מטריקס, פרסמה נתוני מחקרים חדשים שכותרתם: “מצב החדשנות בתעשייה”. המחקרים המקיפים והדו”ח על ממצאיהם מפרטים שיפורים משמעותיים שהשיגו חברות תעשייתיות שאימצו את טכנולוגיות המציאות הרבודה (AR) והאינטרנט התעשייתי של הדברים (IIoT).

בין ממצאי הדו”ח שעוסק במציאות רבודה: אימוץ המציאות הרבודה מתמקד כיום באספקת שיטות משופרות להכשרה, הדרכה והנחיה של עובדים, בכדי לאפשר את האופטימיזציה הדרושה לנוכח המחסור הגדל בעובדים מיומנים במגזר התעשייתי. בנוסף, בדו”ח העוסק ב Industrial IoT, עולה כי הטמעת ה-IIoT צפויה לשבור שיא ב-2019 היות וחברות רבות שואפות לשפר את האפקטיביות התפעולית שלהן, לצמצם עלויות ולהקטין את הסיכון המאפיין את הנוף התחרותי העולמי.

“ארגונים תעשייתיים מבינים כיום את הדחיפות בשיפור הפריון וההתייעלות כדי שיוכלו להישאר תחרותיים ורלוונטיים,” אמר ג’ים הפלמן, נשיא ומנכ”ל PTC. ” ממצאי הדו”חות שלנו מאשרים כי אימוץ המציאות הרבודה וה-IIoT בתעשייה הם צעד חשוב להשגת יעד זה.”

ממצאים נוספים שעולים מהדו”חות:

מציאות רבודה:

  • ארגונים תעשייתיים הם המהירים ביותר לאמץ את המציאות הרבודה ומהווים קרוב ל-60% מהמשיבים לסקר, עם מיקוד בשיפור ביצועי העובדים ומילוי המחסור בכח-עבודה מיומן שעמו מתמודדות חברות ברחבי העולם.
  • 55% מתרחישי השימוש בטכנולוגיה המכוונים לשיפור פריון העובדים מתמקדים במתן הוראות והנחיות, במיוחד בסביבות ייצור, שירות והדרכה.
  • יוזמות פיילוט מוצלחות עוברות משלב הבחינה לשימוש מלא בתוך 12 חודשים בשיעור הגבוה ב-20% בהשוואה לשנה שעברה ובכך מאפשרות לחברות שהזדרזו לאמץ את הטכנולוגיות החדשות ליהנות מיתרון תחרותי.

להורדת דו”ח המחקר המלא אודות מציאות רבודה לחץ כאן

Industrial IoT:

  • האינטרנט של הדברים נעשה שכיח בסביבות מתועשות מאוד. יישומיו כוללים ייצור מוצרים במפעלים תעשייתיים המייצגים 70% מהמשיבים לסקר.
  • פתרונות IIoT מקיפים מתמקדים בעיקרם בתרחישי שימוש כגון מידע תפעולי המהווה 31% מתרחישי השימוש) לצד תרחישי שימוש חדשים כגון אחזקה חזויה (Predictive Maintenance) המהווים 12% בתחומי הייצור, התפעול והשירותים.
  • ארגונים תעשייתיים המתמודדים עם לחצים גלובליים מכירים בצורך לפרוס IIoT במהירות כדי לשפר את האפקטיביות התפעולית.

להורדת דו”ח המחקר המלא אודות Industrial IoT לחץ כאן

אודות PTC

PTC (נסד”ק:  PTC) הינה חברה אמריקאית שבסיסה בבוסטון והיא הנסחרת בנאסד”ק. הטכנולוגיה שלה מסייעת לחברות בכל העולם לנהל את מחזור חיי המוצר שלהן, כולל לתכנן, לייצר, להפעיל ולתחזק את המוצרים בעולם חכם ומחובר. עם לקוחותיה של  PTC נמנות חברות  היצור והטכנולוגיה מהגדולות בעולם, ביניהן: טויוטא, לוקהיד מרטין, בואינג, אאודי, קאטרפילר, ג’נרל אלקטריק, רייתיאון, EADS, סמסונג, דל, טושיבה, מוטורולה ועוד. התוכנה של PTC מאפשרת לתכנן מוצרים -בתלת מימד, ולנהל את כל חיי המוצר משלב הרעיון, התכן, היצור ועד התמיכה אצל הלקוח. התוכנה מאפשרת לתכנן את המוצר באופן דיגיטלי, לראות אותו בתלת מימד, לבחון כיצד כל המרכיבים שלו משתלבים יחד ולאפשר ללקוחות או ספקים לבחון אותו בשלבי התכנון ולשנות אותו בקלות יחסית עוד בטרם הגיע לשלבי הייצור.

מרכז הפיתוח של PTC  בישראל פועל מאז 1991 כמרכז הפיתוח הראשון של החברה מחוץ לארה”ב. כיום מרכז הפיתוח מעסיק מאות עובדים בשני מרכזים בהרצליה , בחיפה ובראש העין. מרכז הפיתוח הישראלי הוא מרכז הפיתוח השני בגודלו בעולם מחוץ לארה”ב. בשנים האחרונות PTC  הגדירה את מרכז הפיתוח   בישראל כמרכז פיתוח אסטרטגי, כתוצאה מכך המרכז שילש את גודלו בפחות מעשור. המרכז הישראלי אחראי לפיתוח המוצרים המובילים של PTC  ביניהם:  אפליקציות Creo, תוכנות התיב”מ של PTC,  Windchill  פתרון ה –  PLM של ,PTC ו-Creo View  פתרון הויזואליזציה  למודלים הנדסיים. בישראל מיוצגת החברה על ידי מטריקס.