ארגונים שלא ישכילו ליישם טכנולוגיות מתקדמות – עלולים לאבד את יתרונם

אירוע “שולחן עגול” לתעשיינים צפוניים נערך בשיתוף התאחדות התעשיינים מרחב צפון, מטריקס ו-PTC בבית PTC בחיפה. באירוע השתתפות כחמישים תעשיינים מובילים וביניהם טבעקליל,אלביטדקסלסימנס ועוד. באירוע השתתף כרמלו צ’ינרדי, סמנכ”ל מכירות ומנהל כללי של תחום המעבר הדיגיטלי ב-PTC, שהגיע במיוחד מאיטליה.

בכנס הוצגו פתרונות ייצור מתקדמים, אנליטיקה ותכנון צפי בייצור ובשרשרת האספקה, שילוב מציאות רבודה במפעל ועוד. אגמון דוד-פורת ממפעל המ-לט ביחד עם דוד פרס מחברת דיפ-קונסלטינגהציגו שילוב פתרונות מתקדמים IIOT 4.0 מבית PTC בתהליך הייצור ואת מעבדת החדשנות הייחודית של המ-לט. בכנס הוצגו גם תוכניות תמיכה ותקצוב מפעלי ייצור מסורתיים ע”י גדי הורנשטיין, ראש ענף IOT ותחבורה ברשות החדשנות. 

בתמונה (מימין לשמאל):  אריאל הדר, דירקטור שיווק ומכירות, PTC, כרמלו צ’ינרדי, סמנכ”ל מכירות ב-PTC, יריב ענבר, מנהל חדשנות עסקית במטריקס, ליאור אפלבאום, מנהל התאחדות התעשיינים, מרחב צפון ואמיר הראל, סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה במטריקס. צילום: יח”צ

המעבר של תעשייה מסורתית ותעשייה מסורתית מתקדמת לעולם של תעשייה 4.0, המשלבת בין השאר השקעות במו”פ, הכנסה של רובוטים וקובוטים, הוא הכלי ההישרדותי החדש והעיקרי של מפעלי תעשייה מול עולם תחרותי, קושי באיתור עובדים מיומנים, שימור היידע הארגוני, חסכון במשאבי הדרכה והכשרה, התייעלות אנרגטית והתייעלות ברצפת הייצור, התנהלות מתקדמת מול לקוחות וספקים, חדשנות, מערכות ממוחשבות ועוד. זה צעד משמעותי והכרחי המחייב התגייסות ארגונית של המנהלים הבכירים לצד פתיחות רעיונית ונכונות להכנסת חדשנות בארגון. מי שלא יעשה בשנים הקרובות את הצעד הזה יהפוך לפחות רלוונטי ולא ישרוד מול מתחרים בארץ ובעולם. 

יריב ענבר, מנהל חדשנות עסקית במטריקס, אמר: “עולם הייצור התעשייתי IIOT נמצא בשלבי התפתחות מתקדמים ורוב היצרנים מעוניינים ללמוד, להתקדם ולשדרג את מפעליהם לטכנולוגיות החדישות ביותר. אנו במטריקס מייצגים את חברת PTC המפתחת את טכנולוגיות ה-IIOT המובילות בעולם (עפ”י גרטנר) ומיישמים אותן במפעלים וארגונים המעוניינים להתאים עצמם לדרישות המחר. ארגונים אשר לא ישכילו ליישם טכנולוגיות מתקדמות עלולים לאבד את יתרונם מול מתחריהם בשנים הקרובות”.