PTC הוכרזה על ידי גרטנר כמובילה ביכולת הביצוע בתחום ה-IoT התעשייתי

PTC, המיוצגת בישראל בבלעדיות על ידי חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, הוכרזה בדו”חגרטנר (Gartner) הראשון בתחום פלטפורמות האינטרנט של הדברים התעשייתיות כמובילה ברביע בעלי החזון וכחברה בעלת יכולת הביצוע הגבוהה ביותר. PTC מפתחת ומייצרת פלטפורמות ופתרונות בתחומי האינטרנט של הדברים והמציאות הרבודה תחת המותג ThingWorx.

על פי האנליסטים של גרטנר, פלטפורמות האינטרנט של הדברים התעשייתיות מכילות בתוכן מערכת של יכולות תוכנה משולבות. יכולות אלה תורמות לשיפור ניהול הנכסים הדיגיטליים בארגון, שקיפות המערך התפעולי והבקרה של הארגון על המערך הלוגיסטי, הכולל מפעלים, מחסנים ותשתיות. בנוסף למערך הלוגיסטי בארגון, פלטפורמות האינטרנט של הדברים תורמות רבות ומשדרגות את סביבת הפיתוח והתפעול.

יריב ענבר, מנהל חדשנות עסקית בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, אמר ש-“אין פלא ש-PTC זכתה בהכרה זו. פלטפורמת Thingworx מבית PTC הינה חדשנית, שוברת שוויון ומוסכמות. מוצרים וקווי ייצור אשר הוטמעו בהם יכולות IoT ומערכות שליטה חכמות מבית PTC שיפרו ביצועי ארגונים ואפשרו למנהלים לחזות בנתוני זמן אמת, לצפות מספר צעדים קדימה מה עומד להתרחש (כשלים ותקלות, תחזוקה ועוד), להתכונן ולבצע שינויים”.

“מוצרים אשר חוברו לאינטרנט ובהם הוטמעה יכולת אינטרנט של הדברים הפכו להיות ספקי נתונים חשובים ליצרן ובאמצעות איסוף וניטור הנתונים, ניתן להבין את אופי השימוש במוצרים, לתחזקם מרחוק וכן להיערך מראש לכל תרחיש, שינוי או תקלה”, הוסיף.

ב-1986 עשתה PTC מהפכה בתחום התכנון הדיגיטלי בתלת מימד (CAD) וב-1998 הייתה הראשונה להציג מערכת לניהול מחזור חיי מוצר (PLM) מבוססת אינטרנט. כעת, פלטפורמות האינטרנט של הדברים והמציאות הרבודה של PTC מפגישות את העולמות הפיזיים והדיגיטליים יחדיו בכדי להמציא מחדש את הדרך שבה חברות מייצרות מוצרים, וכן מפעילות ומספקות שירותים עבור מוצריהן.

מה כוללות הפלטפורמות?

פלטפורמות ה-ThingWorx של PTC כוללות, בין השאר:

ThingWorx Foundation – סביבה המאפשרת פיתוח מהיר וקל של אפליקציות ומערכות אינטרנט של הדברים, לרבות עיצוב ממשק משתמש, קישוריות ל-“דברים” ואפשרויות התקנה בסביבת ענן ו/או On-Premise.

ThingWorx Analytics – פתרון ייעודי המאפשר לימודי מכונה, אוטומציה של אנליטיקה, חיזוי והמלצות לגבי נתונים המגיעים מ-“דברים” ושימוש יעיל במידע זה.

ThingWorx Studio – סביבת פיתוח ליצירת פתרונות מציאות רבודה לתרחישי הדרכה, שירות ותמיכה, שיווק ומכירות ועוד, לשימוש במובייל או במוצרים לבישים.

ThingWorx Utilities & App – פתרונות-מדף מוכנים לשימוש למגוון תהליכים עסקיים.

ThingWorx Manufacturing – שילוב של מודולי הפלטפורמה ופתרונות מוכנים לשימוש ב-Industry 4.0.